18 Temmuz 2011 Pazartesi

İlham Veren Şeyler

İmkansız bir şey olmadığını düşünmek;




Çocuklar ve onların güldüğü küçük şeyler her zaman bana işimde ve hayatıma ilham verir bir hal aldı.  İşin ilginci ben çocukların bu haline dikkat etmeye başladığımdan beri onları kendime doğru çekmeyi de başardım.




Havuzda bile merdivenlere yaslanmış otururken yanıma gelip, oturup komik komik sırıtıp, gözlerini durmadan kırpan çocuklar belirmeye başladı.  O kadar doğal komikler ki çocuklar onları güldürmek kolay olduğu kadar onlar için sevimli pastalar ve kurabiyeler yapmak da çok kolay



Sevgililer, evlenenler;

Bahsi geçen kişiler için bir şeyler yapmanın çocuklar için bir şeyler yapmaktan daha zor olduğunu düşünüyorum.  Gerçi şimdiye kadar yaptıkarımda evlenmek üzere olan kızlar hep iyi huylu gelinlerdi. Bridezillaya rastlamadım henüz.



  Düğünler ve nişanlar için çalışmak bir yana bir de sevgilileri için benden zarif pasta yapmamı isteyen erkekler var ki onları en çok seviyorum!

Gözlerinden öpüyorum.

PEGGY PORSCHEN:

Aşçılık okulunda dekor derslerini hiç sevmemiştim. Okul boynuca aklımda butik pastacılık fikri hiç yoktu hatta bazı restoranlara ekmek filan pişiriyordum en sevdiğim şey ekmek yapmaktı.  

Mezun olmak için yapmak zorunda olduğum stajda ilk iki hafta kurabiye yapımında çalıştıktan sonra beni dekor kısmına aldılar.  Keçinin sevmediği ot burnunda bitermiş ya onun gibi.  Ben de pasta dekor kısmında çalışmaya başladım. Çalışırken aynı zamanda elime bir Peggy Porschen kitabı geçirdim. Hem çalıştığım pastanenin dekor kısmı hem de Peggy'nin kitabı kullandıkları pastel renkler ve zarif çiçekler ile kalbimi çaldı.  Sonradan anladım ki benim bu pasta dekor işini sevmememin nedeni kullanılan kötü renkler, abartılı, felaket güller ve oyuncaklarmış. 

Peggy Porschen yaptığı pastalarla benim butik pastacılık işine adım atmamda büyük ilham kaynağı olmuş bir pastacıdır. Londra'da workshopunu ziyaret edeceğim. Bakalım neler öğretecek...




En sevdiğim film;



Breakfast at Tiffany's en sevdiğim filmdir.  Bunun nedeni ise kanımca zerafetin en büyük stil olduğunu düşünmemdendir.Modalar değişse de her dönem her modaya göre sade ve zarif olabildiğinizde her zaman güzel görünürsünüz.






Paketlemeler;

Pastanelerden aldığımız pastaların üzerindeki parlement mavisi rafyalardan çok sıkıldım. Yirmidört'e ait bir pastayı o şekilde alıcıya teslim etmektense bu işi hiç yapmam daha iyi diye düşündüm.  Biraz araştırma yaptım en güzel paketlemelerin doğal saman rengi kağıtlar üzerine olduğuna karar verdim. Hem böylece üzerine istediğiniz renk kurdele bağlayabilir ve istediğim şeyi çizip yapıştırabilirim.













İşte böyle.

6 yorum:

  1. ilk önce hissettiğin o boşluk-ya da senin tabirinle imkansızlık hali-sonrası pastacılık,paketler vs yazının başında yani imkansızlık halinde dedim ki evet o u dönüşü noktasını anlatacak ve sonrasında patlamayla devam edecek, ama öyle olmadı. Yani üzerime vazife falan olduğundan değil sadece merak ettiğimden eğer anımsıyorsan o biranda oluveren bölümleri ve sana hissettirdiklerini yazar mısın.

    YanıtlaSil
  2. Selam Funda,

    Yazımın başlığı ilham veren şeyler olduğu için konuyu tamamen benim hayatımı değiştirişim olarak belirlemedim. Sadece işimde bana ilham veren şeylerden bahsetmek istedim. Hayatımdaki u dönüşünü ise şöyle özetliyebilirim senin için. Esasen bir anda oluveren bir şey yok. Bol ağlamalı bol pişmanlıklı bir süreç ve yeniden hayata dönüş :) Okurken sıkılmaman dileğiyle;

    1. Çok sıkıcı bir üniverste eğitimi.Kötü öğrencilik.
    2. Dünyanın en eğlenceli hukuk bürosunda bile bunalma hali.
    3. Sevgiliye duyulan büyük ilgi ve aşk.
    4. Ne yapacağını keşfetme dönemi.
    5. Bu dönemde hırçınlaşma.
    6. Bu hırçınlaşmanın ilişkiyi zedelemesi.
    7. Ofisten istifa.
    8. Boşluk.
    9. Ayrılık. Ağlamak. Yataklara düşmek. Bitmek.
    10. Depresyon.
    11. Toparlanma.Aydınlanma.
    12. Aşçılık okuluna kayıt.Yaşama geri dönme.

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle sıkılmadım çünkü merak ettim. 12 maddede açıklanmış bir u dönüş profili, çok teşekkür ederim. Ben hala hayatı anlamaya çalışıyorum ve bunun için inceliyorum herşeyi,sanırım 12 maddenin sonunda bile olsa çözümü bulduğun için şanslısın:) buarada pastaların gerçekten güzel görünüyor ellerine sağlık,enerjini hiç yitirmemen dileğiyle.

    YanıtlaSil
  4. Umarım senin keşfin benimki kadar sacılı olmaz.

    Teşekkür ederim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Umarım :) not: sumocunun gözlerine bayıldım:)

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim ben de yazını gördüm süpersin :)

    YanıtlaSil